Home » today » News » Dahlan Iskan’s story about Akidi Tio who gave Rp 2 trillion in Covid-19 assistance

Dahlan Iskan’s story about Akidi Tio who gave Rp 2 trillion in Covid-19 assistance

TEMPO.CO, JakartaDahlan Iskan, former Minister of State-Owned Enterprises and chairman of the Jawa Group, recounted his conversation with Hardi Darmawan, a professor at the Faculty of Medicine, Sriwijaya University, South Sumatra. Hardi was none other than a doctor who had treated the late Akidi Tio, a businessman from Aceh who had just donated Rp 2 trillion in cash.

-

Bantuan tersebut disalurkan oleh keluarga Tio untuk penanganan Covid-19 di Sumatera Selatan. Hal itu yang kemudian menuai pujian, seperti dari Menteri Menteri Kelautan Susi Pudjiastuti hingga Ketua DPD La Nyalla Mahmud Mattalitti.

"Bukan main. Hanya itu yang bisa saya tulis. Kok ada orang menyumbang uang Rp 2 triliun. Orangnya tidak pernah dikenal. Sudah lama pula meninggal dunia," tulis Dahlan di blog pribadinya disway.id pada Rabu, 28 Juli 2021.

-

Dahlan lalu mengobrol dengan Hardi dan menanyakan soal kabar sumbangan tersebut. "Betul, saya kenal baik keluarga itu," kata Hardi, seperti yang diceritakan Dahlan.

To Dahlan, Hardi said that the aid would be transferred in cash on Wednesday today. The aid was sent to the South Sumatra Police Chief, Inspector General Eko Indra Heri, but probably through a special account.

– .

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.